06 Zaterdag 6 april - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu 06 Zaterdag 6 april - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu

06 Zaterdag 6 april

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

06 April 1985 | Frankrijk, Parijs

6/4/85 – 6de dag

’t Is over twaalven ‘s nachts. Vandaar. Ik voel me te gek. In mijn slaapzak op een hotelkamer met bad en wc. Andreas Vollenweider op mijn hoofd, wijn in een beker en de motor droog onder een afdakje. Sjongejonge. Hoe het het hier? “Hotel Le Chalet” in Belin-Beliet. Was niet echt de bedoeling, een hotel van 137 Ffr, maar ik gebruik niets van het linnengoed. De jongen die me hierheen gebracht heeft komt morgen terug en zal dan met de eigenaresse praten. Ben benieuwd. "C’est incroyable, mais je suis au dessous de Bordeaux! Avec le moto"; dat rijmt.
Pas om 16 uur uit Tours vertrokken, na eerst nog langs de motorzaak te zijn gegaan. Het los trillen van de bout heeft de reparateur verholpen door hem gewoon bovenop met twee componententroep vol te smeren. Had ik zelf kunnen bedenken. Het blijft ratelen daarbinnen de "boite de vitesse" dus echt kosjer is het niet. Misschien ben ik wel zo maf om in Portugal een kijkje erin te nemen. Hoewel.. ik heb toch geen onderdelen.
In ieder geval ben ik met slechts 1 stop door gereden naar het huis van Bas, onder BX (wist ik ook niet maar Bas schreef Bordeaux zo op een briefje.. vond ik wel leuk).
Zij, de motor, heeft zich prima gehouden en schijnt evenals ik aan lange afstanden op hoge snelheid te wennen. Misschien kan ik ook wat beter met haar omgaan. Waarom zeg ik nu opeens “zij” ? ik zei toch altijd “hij” ? Is het soms “la moto? Je ne sais pas." Wat ik wel weet is dat, toen ik in de garage kwam, men vroeg waar ik vandaan kwam. Bewonderend keken ze naar mijn BMW-tje en toen hoorde ik mezelf zeggen dat het een “grande dame” is. Vanaf die tijd is het “zij”, hoe eenvoudig.
Als ik geld had zou ik nog tijden willen reizen. Geen zorgen over hotelkosten. Want dat is zo ongeveer het enige dat me zou kunnen nekken. Het is heerlijk op een hotelkamer met bad en zo. Luxe. Is al de tweede keer. Eerste keer wordt vergoed door de ANWB (hoop ik..) En deze hoop ik te matzen. Ben zo laat aangekomen dat er niets overeen te komen viel.
Dit is een dagboek dat door vrijwel niemand te lezen zal zijn, misschien wel inclusief mezelf.

Fantastische muziek van Andreas Vollenweider. Had het bandje voor Mal bestemd, maar vind het te gek om weg te sturen. Zal er stukjes van kopieren. Hij heeft de plaat toch al.
Dit – pardon z.o.z – is de wijn die ik drink. Heb het meegenomen uit het wegrestaurant. Ze vroegen god-beter-het 36 Ffr voor een biefstuk met een blad sla. Het stond er ook eigenlijk letterlijk: "avec une legume!" Patat erbij, kostte 9,5 Ffr extra. Plus een koffie a 5 Ffr= tezamen 50,5 Ffr.(omgerekend 19 gulden.. voor niks..)
Had nog twee tomaten bij me die zichzelf reeds gesneden hadden onderweg. Ach, op zo’n legume met een zakje saus.. smaakt wel.
He lekker, mijn haar gewassen. Natuurlijk geen gel bij me, want ik kon toch niet verder dan Antwerpen denken. Ik ben trots op mijn motor en op mezelf. Zo is dat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Brrroemmm! Brrroemmm! Brrroemmm!

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 7445

Voorgaande reizen:

01 April 1985 - 05 December 1985

Brrroemmm! Brrroemm! naar Portugal

Landen bezocht: