05 Vrijdag 5 april - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu 05 Vrijdag 5 april - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu

05 Vrijdag 5 april

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

05 April 1985 | Frankrijk, Parijs

5/4/85 – 5de dag
St Cyr sur Loire (Tours)

Zit weer eens aan de koffie. Toen ik, trage trut, bij de garage kwam, was hij natuurlijk met lunchpauze. Om twee uur gaat ie weer open. Leek me het beste om even rustig naar een dorpje verderop te gaan en daar te wachten tot het twee uur is. Wilde Mal nog bellen maar de Poste is natuurlijk ook dicht.
Bandje voor Annemarie is gelukkig af en op de post. Nu die van Greet nog. Dan hoef ik alleen nog mijn eigen bandjes in te spreken. ’t Is waanzinnig veel werk. Altijd alles terug luisteren en leuke muziek er tussen zetten. Het is wel gelukt in ieder geval.

Over gisteren.
Om twee uur naar Garage Lussier gegaan en binnen tien minuten met een inbussleuteltje (dat ik meteen maar achterover gedrukt heb voor onderweg) de bout weer vast gedraaid toen ik hem in zijn versnelling kreeg. Eerst tweede, dan eerste versnelling..) Uitproberen, weg rijden, du moment dat de BMW-man me kwam wegslepen. Tóch maar in de bus ermee. In zijn garage alles nagekeken. Ongelofelijk, ik had het zelf gerepareerd volgens Ron K. zijn aanwijzingen! Zij maakten nog een proefritje, alles ok. Om 5 uur vertrokken.

Of het nou door de onzekerheid/nervositeit kwam, ik had moeite met schakelen in de spits van Tours. Waanzinnige drukte. En midden in het centrum hoorde ik de vork alweer over de tandwielen ratelen. Het was weer zover..de bout was weer los. Vastgezet.
Was moe, had hoofdpijn, was OP. Terug naar de de motorzaak.. Weer door de spits. Uiteraard gesloten. Hotel genomen en békaf huilend op bed gevallen. Besloten om de klok rond te slapen en het morgen rustiger aan te doen.
Ben benieuwd wat ze eraan kunnen doen. Denk dat hij los trilt als de motor warm loopt. Wil zo graag vanavond in Bordeaux zijn in Bas zijn huis. Want ik word nerveus van de hotelkosten. Met Pasen ben ik dus alleen.
Heb gisteren Vladi in Portugal gebeld en doorgegeven dat ik met pech in Frankrijk sta. Dat ik er wel aan kom..
Nu nog even het bandje voor mijn nichtjes afmaken en op de post doen. Dan is dat ook weer af.

Getankt.
Overigens: ze hebben olie 90 in de versnellingsbak gedaan omdat volgens hen SAE40 niet stroperig genoeg is. Hij zou nu minder lawaai maken..

St Cyr sur Loire (Tours)
Kilometerstand 57.192
Volle tank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Brrroemmm! Brrroemmm! Brrroemmm!

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 7442

Voorgaande reizen:

01 April 1985 - 05 December 1985

Brrroemmm! Brrroemm! naar Portugal

Landen bezocht: