04 Donderdag 4 april - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu 04 Donderdag 4 april - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu

04 Donderdag 4 april

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

04 April 1985 | Frankrijk, Tours

4/4/85 – 4de dag

’t Is 3 april, 1.30 uur ’s nachts. Dus eigenlijk al 4 april. Het is net als met verjaardagen: dan ben je ook pas de volgende ochtend pas echt jarig. En niet om 12 uur ‘s nachts.

Ik geloof dat ik het al eerder geschreven heb: zo druk als ik het heb. Thuis klaagde ik daar al over, nooit ergens tijd voor! Zelfs op vakantie. Vakantie?! Ik werk me kapot. Dat is toch niet normaal; voor de derde keer al geen tijd voor avondeten gehad. Rennen en vliegen, racen en scheuren, om uiteindelijk om half twee ’s nachts uitgeput in je bed te vallen. Maar mijn dagboek moet door, al ben ik nog zo moe.

Tja, dat rateltje waar ik me vanochtend zo druk over maakte, dat is zich gaan wreken denk ik. Om niet dezelfde fout als gisteren te begaan dacht ik er goed aan te doen om de Tolweg naar Tours te nemen. Want na de spits in Orleans, kan je een rustige overzichtelijke snelweg wel gebruiken. Zij, de motor, liep als een trein. Nu moet ik zeggen dat ik door het motorlawaai de ratel niet meer hoorde. Een soort struisvogel politiek: “zeker over..”.
Einde tolweg , de sortie voor Tours, terug schakelen en stoppen. Groen lampje voor neutraal gaat niet branden. Al vaker mee gemaakt. Alleen was ie vroeger niet in zijn vrij te krijgen. Slechts door achter- en vooruit bewegen en tegelijk te schakelen lukte dat. Dat ís al gek. En nu: geen groen lampje maar wel in zijn vrij. Ik vertrouw het niet. Beweeg voor- en achteruit. Vrij. Geen versnelling doet het meer.
Val zowat inslaap. Vertel morgenochtend wel verder.

Ps toch nog in slaap gevallen met pen in m’n hand.. moet in een seconde gebeurd zijn..


In dagboekje enkele aantekeningen:

Gebeld met ANWB-Lyon
Vragen:
• hotelrekening154 Ffr - Betalen? Vergoed?
• Telefoonkosten?
• Sleepkosten?
• Verdere verblijfkosten?

Boite de vitesse – versnellingsbak
Changement de vitesse - schakelen
Joint de cardan – cardan koppeling

13.30 uur Restaurantje met werklui
Wijn gedronken en bandje voor Annemarie en Greet ingesproken. Anders komt het niet op tijd voor hun verjaardag. Zit nu te genieten van Grieg’s Per Guint-suite, die als achtergrond dient voor Greet’s tape. Niet teveel luisteren omdat ik dan geen ruimte meer over heb om het laatste nieuws te melden.
“Altijd bezig”. Het neemt toch veel tijd en energie, die bandjes maken. Goede momenten uitzoeken om in te spreken, zodat het ook nog een beetje leuk is om naar te luisteren. Toch goed dat ik het in Holland voorbereid heb.
Direct ga ik naar mijn motorfiets die hiernaast in de garage staat. Kijken of Ron K. zijn lesje werkt. Als dat zo is ( waarom ook niet?!) dan kan ik gewoon weer verder. We will see. Zo niet, dan dan wordt ze om drie uur vanmiddag door de BMWgarage 25 kilometer verderop opgehaald en gaan we daar alles verder regelen. Eventueel een nieuwe versnellingsbak, die Ron K. vanochtend naar Ottenhoff gebracht heeft om door de ANWB te laten versturen. Het in laten bouwen en..EN ROUTE! (Maar zover is het nog niet!)
Stop! 14 uur ga ik naar mijn “pop”.

Bij de foto onder:
De buddy had ik vervangen door een prachtig rubber zweefzadel. Dat zat heerlijk en veerde gigantisch. Achterop had ik een rek laten lassen waar ik tevens de tuigleren tassen aan kon hangen. Achterop zitten ging alleen met een kussentje en was niet echt comfortabel ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Brrroemmm! Brrroemmm! Brrroemmm!

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 7448

Voorgaande reizen:

01 April 1985 - 05 December 1985

Brrroemmm! Brrroemm! naar Portugal

Landen bezocht: