03 Woensdag 3 april - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu 03 Woensdag 3 april - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu

03 Woensdag 3 april

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

03 April 1985 | Frankrijk, Tours

3/4/85 – 3de dag
Vertrek Resson sur Matz
Kilometerstand 56.920

Het gaat niet lekker, er rammelt wat en ik weet niet wat. Durf niet zo hard te rijden.
Mijn oude tijd: tien voor twee!

15.30 uur Lieve hemel, Morgen echt eerder weg. Wordt er helemaal stressy van, hoewel het laatste stuk vanaf Fontainebleau lekker ging. Lekker rustig. Daarvóór was een chaos ( dichtbij Parijs..)
Nou eens wat positiever: het mooiste weer van de wereld. Zon, dunne wolkjes in de lucht, niet veel wind. Warm, geen trui meer aan, alleen 2 T-shirts en m’n jas. Kan niet zien of m’n gezicht nou gekleurd is door de zon of door het vuil. Ongelofelijk zo vies als je wordt van het verkeer. Tegenwoordig kijk ik al van tevoren wat voor lading de vrachtauto heeft die me tegemoet komt. Zand? Keer dan maar bijtijds je hoofd af!
God , ik heb het idee dat ik teveel zeur. Moet er gewoon in komen. Daarstraks ging de weg stijl naar beneden en evenzo weer omhoog enkele malen. Alle theorie vloog door m’n hoofd. Ging spastisch doen. Moet misschien toch meer op m’n gevoel en het geluid van de motor afgaan.
Heb ontdekt dat, wanneer m’n snelheid teveel afneemt – van bijv. 85 naar 60 of minder) ik moet terug schakelen. Kan me ook wel iets herinneren omtrent zoiets. En: in dezelfde versnelling omlaag als omhoog.
’t Komt allemaal wel. Het heeft uiteindelijk helemaal geen zin om me nú al druk te maken over Zuid- Frankrijk en Spanje. Tegen die tijd ben ik al een stuk meer ervaren ( hoop ik..)

Schrijven overdag on-the-road is iets gemakkelijker dan inspreken. Ze koekeloeren me tóch allemaal zo aan. De bandjes zijn leuk voor ’s avonds, in bed of bad. Misschien wil ik ook wel teveel. En doorrijden, én vakantie houden.
Zo ben ik vanochtend even Meaux in geweest. Naar de bank om geld te wisselen. Wat hebben ze me gisteren genaaid bij dat wegrestaurant; 220 Ffrs voor 100 gulden, terwijl ik bij de bank 257,40 kreeg!!
Zou ik Tours nog halen vandaag? Eerst nog maar een koffie, kijken of ik mijn meegebrachte brood mag opeten hier..

Landschap: veel groene velden, glooiend, ziet er al heel zomers uit. Bij Fontainebleau waren veel bossen, nou ja..wijd uit elkaar staande hoge bomen op heuvels met nog veel bladeren op de grond. Wat was er toch in Fontainebleau?! Iemand vermoord of zo/ Of iets met Napoleon? Je ne sais plus. Zo zo..

Iedereen loopt hier “met”-zonder-jas”. Dat zei je vroeger toch tegen je moeder? “Mam, mag ik met-zonder-jas naar buiten? ’t Is al heel warm!”

Zit heerlijk aan de koffie met stokbrood-paté met Wimmetjes bandje op m’n hoofd: Vivaldi motetten. Zal hem vanavond bellen..

Vertrek: 16.30 uur

(later geschreven ter verduidelijking)
Over de tolweg naar Tours, fantastisch gereden: 100/110/120 km per uur. Prima. Maar toen….
Bij aankomst Sortie…. Terugschakelen om te stoppen.. geen versnelling meer..


NB in het dagboekje volgen nu allerhande visitekaartjes van garages in zowel Nederland als Frankrijk. En ik beschrijf “belangrijke adressen”:

- Beatrice(47) tel. 27.57.18 donderdag 4 april bellen. Ze brengt me naar de garage en zonodig naar een ander hotel of jeugdherberg.
- Garage Lussier, 70 Rue National, 37380 Monnaie – tel. (47)56.10.25

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Brrroemmm! Brrroemmm! Brrroemmm!

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 7443

Voorgaande reizen:

01 April 1985 - 05 December 1985

Brrroemmm! Brrroemm! naar Portugal

Landen bezocht: