02 Dinsdag 2 april - Reisverslag uit Ressons-sur-Matz, Frankrijk van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu 02 Dinsdag 2 april - Reisverslag uit Ressons-sur-Matz, Frankrijk van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu

02 Dinsdag 2 april

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

02 April 1985 | Frankrijk, Ressons-sur-Matz

2/4/85 – 2de dag
Vertrek Waasmunster
Kilometerstand 56.634
Tank: ± nog 4 liter

Lekker vlot weer! Om zeven uur gewekt. Om negen uur aan mn motor gaan klooien. Geen overbodiger luxe om de bedrading rond de accu na te kijken. Alleen van ernaar kijken lieten alle draden al los of braken!. Toeterdraden vernieuwd. Stukje ijzer tussen de uitlaatring geplaatst. Extra ring op uitlaat, zonder insnijden hiervan,. Het is te proberen. Olie gecontroleerd, alles ok.
Nou ja.. mn pop heeft alle aandacht nodig voor deze “wondertrip”. Regelmatig spreek ik haar toe:”Kom op pop! Zet hem op!”
Even naar de bakker en dan on the road..

12.00 uur – oh jee. RESERVE (op 11 liter 20 kilometer gereden = ± 1:20)

12.45 uur
56.650, getankt 8,28 liter 275 Bfr
Nu echt weg……

14.30 uur Aankomst (wind vrijwel tégen en hard..)

Eigenlijk te moe om wat te schrijven, maar ik moet toch even melden dat ik in Frankrijk zit! Nog 200 km naar Parijs. Zal ik naar Parijs zelf gaan? Natuurlijk best leuk. Heb jeugdherberg adressen. Even kijken.

16.15 uur Aankomst tolweg
Opgestapt, naar de tolweg gereden. Wist bij God niet hoe ik er een kaart uit moest krijgen. Achter me stond een vrachtwagen. Hulpeloze gebaren naar achteren makend begreep ik na enige aanwijzingen hoe-en-wat.
Lamp bleek los getrild. Moer aan de binnenkant erop gedraaid, want bouteinde bleek op einde dol. Toeter eraf gehaald omdat ie bij aanbrengen van extra beveiliging reeds afbrak. Net op tijd dus. Nam alles enige tijd, vandaar dat ik pas om 19 uur aangekomen ben bij Resson sur Matz..

19.00 uur 80 km van Parijs
Getankt. Melk, yoghurt en kaas aangeschaft

20.00 uur was ik weer vertrokken.
Door het wegrestaurant op laten bellen naar het logeeradres voor vanavond. Kon tot half tien de sleutel ophalen.
Mis. Zodra de zon onder is gaat het licht en komt het donker heel snel. Bij Senlis de tolweg verlaten. Opeens zit ik in Frankrijk: ommuurde weg met af en toe een water aan de kant met een kasteel of landhuis. Door een geloof ik schattig dorpje gereden. Ik had namelijk zoveel haast om voor donker aan te komen dat ik er vrijwel niets van gezien heb. Alleen denk ik er nu wel over het kalmer aan te gaan doen om er meer van te genieten. Want op de snelweg beul ik mezelf af. Plat liggen in een volledig verkrampte houding omdat we ( mijn motorfiets en ik) anders niet vooruit komen. Dat is goed voor één dag, maar niet voor zeven. Nou hoop ik dat de wind afneemt of minstens noordelijk wordt. Hoewel dat weer kou met zich mee schijnt te brengen.
Ik weet het nog niet. Of ik geniet van de reis, of ik zorg zo snel mogelijk in Portugal te zijn. Door geldgebrek kan ik domweg niet te lang onderweg blijven. Bezuinig door voor mezelf eten+drinken te maken in plaats van restaurants.
Toch weer 65 Ffrs voor één nacht in het Hotel du Gare. Nog goedkoop. In het boekje staan ze vanaf 90 Ffrs.. (Ok..dat was dan 25 gulden, maar ik heb op m’n kamer gegeten). Hoe zuiniger ik ben, deste langer kan ik wegblijven..
Ik moet slapen, word om 7.15 uur gewekt. Om de motor weer uit de garage te halen. Anders kan hun auto er niet uit.
Ben heel bijgelovig. Vind dat wanneer ik een lekker bed krijg, m’n “pop” ook wel onderdak verdient. Dus tóch nog weer de sloten eraf gehaald terwijl ik bekáf was en de motor binnen gezet. Ajuu. Welterusten!

Kilometerstand vergeten! 56.920

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Brrroemmm! Brrroemmm! Brrroemmm!

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 7445

Voorgaande reizen:

01 April 1985 - 05 December 1985

Brrroemmm! Brrroemm! naar Portugal

Landen bezocht: