01 Maandag 1 april 1985 - Reisverslag uit Brussel, België van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu 01 Maandag 1 april 1985 - Reisverslag uit Brussel, België van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu

01 Maandag 1 april 1985

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

01 April 1985 | België, Brussel

1/4/85 – 1de dag
AC wegrestaurant Breda – km stand 56.450

Zo, daar zit ik dan. Eerste stop. Onwennig. Eerst eten, koffie drinken? Of eerst schrijven of bandje inspreken?
Ik heb gekozen voor bandje afluisteren+ onderhand schrijven met af en toe een hap er tussendoor.
Jeetje, veel wind met vlagen, met als gevolg dat ik nog voor Utrecht door politie-op-motor werd aangehouden. Wat ik dacht dat ik reed. “80” zeker op mijn klokje. Hoe oud ie wel was en hoeveel cc. Enfin, “gaat u maar weer”. Duurt het weer een half uur voor ik op tachtig kilometer ben. Ik hoop niet dat alle Rijkspolitie geïnteresseerd is in oude motoren..

15.30 Vertrek Utrechtsebrug
17.00 Breda
97 km in 1,5 uur

Oei! Oei! Oei!
Heel vervelend dat ie zo afzakt, gevaarlijk ook. Maar in mijn witte pak zien ze me hoop ik op tijd.
Heel mooi zonnig weer. Met regen weggegaan. Bij verrassing hing Sandro uit het raam met camera, dus toch nog een foto! Jammer genoeg zag ik er niet uit. Leuk hoor als iemand je uitzwaait. Nou maar eens kijken of ik wat in kan spreken, want ik wordt begluurd. Moet ik maar aan wennen, zal wel vaker voorkomen.

Waasmunster (B)- "Heidebloem"
Ik lijk wel een padvinder. Een slaapzaaltje voor mij alleen., maar nog niet groot genoeg. Niet dat ik drie bedden tegelijk beslaap, maar gewoon vanwege mijn capaciteit spullen her en der neer te gooien.
Ging, na alles geïnstalleerd te hebben naar beneden voor een whiskey maar vond “Kriek” toepasselijker. Heerlijk overigens. Even naar Mal en Ma gebeld. 385 Bfr, niet echt goedkoop. Daarentegen 143 Bfr voor m’n slaapplaats. Wil alles tegelijk, vroeg naar bed ( morgen vroeg weg..), koffie zetten ( meer vanwege het idee dan dat ik er echt trek in heb) ,eten, lezen, een route uitstippelen.
Met dat laatste ben ik nu al een uur bezig. Die kuttige Natuurvriendenhuizen liggen zo afgelen in “bosrijke omgevingen” dat ze niet op de kaart te vinden zijn. Voorlopig hou ik het toch op ze omdat ze goedkoop en een stukje zekerheid zijn dat ik mezelf geef.
Overigens ging het na mijn eerste stop een stuk leuker. Was minder gespannen en voelde iets van “op vakantie zijn/gaan”. Veel zon, warme lucht tegen mijn wangen, “schoone wolkenluchten” en om 20.00 uur was ik in Waasmunster (B) Blijkt dus dat ik ± anderhalf uur kan rijden. Niet dat ik dan veel kilometers maak, hooguit 90/95, maar goed. Zou mijn “klok”niet kloppen? Moet er niet aan denken dat ik, als dat zo is, soms maar 65 km per uur rijd terwijl ie 80 aanwijst..
Breda/Waasmunster is ongeveer 82 kilometer. 18.30 opgestapt. 20.00 uur afgestapt.
Onderweg 1x gestopt omdat mijn kaart wegwoei ( leuk staat dit..) en omdat ik dacht dat ik een nieuw rikketikje hoorde. Maar het was gewoon nog steeds de uitlaat. Was nog van plan hem vanavond hier in orde te maken, maar heb teveel andere zaken te doen. Ongelovelijk, ik heb het altijd druk. Houdt het dan nooit op?
Die bandjes maken is ook nog een hele klus. Heb ontdekt dat ik stukjes van de radio tussendoor kan opnemen, zoals bijvoorbeeld het weerbericht. Nee, vervelen zal ik me niet.
Eigenlijk gaat het heel goed met me de laatste tijd. Voel dat veel mensen om me geven, me zelfs heel bijzonder vinden en, nou ja.. lekker gewoon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Brrroemmm! Brrroemmm! Brrroemmm!

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 7444

Voorgaande reizen:

01 April 1985 - 05 December 1985

Brrroemmm! Brrroemm! naar Portugal

Landen bezocht: