12 Vrijdag 19 april - Reisverslag uit Almendralejo, Spanje van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu 12 Vrijdag 19 april - Reisverslag uit Almendralejo, Spanje van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu

12 Vrijdag 19 april

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

19 April 1985 | Spanje, Almendralejo

19/4/85 – 19de dag

Almendralejo (Esp)
Kilometerstand: 58.700

Was gisteren niet echt lekker. Heb gelukkig een hotel gevonden voor 600 peseta's per nacht. Even bellen naar Holland kostte me godbetert 760 peseta's. Zat ik weer op de normale prijs voor een hotelkamer.
Om negen uur naar bed gegaan en goed geslapen. Vanochtend heeft Campos (garage) de inmiddels opgeladen accu erin gezet. Weg! Naar Hotel Texas, alles ingepakt en opgepakt.
In Almendralejo (± 27km) geld gewisseld: 2200 escudo's. Getankt en brood gekocht.
Rij ik weg met het idee dat ik in één ruk naar Sevilla ga rijden, zie ik opeens mijn oranje lampje branden! Twee mogelijkheden nu: ik haal de koolborstels eraf en schuif ze omhoog en rij vervolgens mijn accu leeg. Of ik ga terug naar de garage in Merida.
Aangezien ik het te riskant vond om zó naar Sevilla te gaan, ben ik dus terug gegaan. Misschien had ik Sevilla gehaald, dan had ik hem daar weer moeten opladen. Maar het had ook gekund dat ie al in de bergen vóór Sevilla leeg was geraakt en dan had ik mooi stil gestaan.
Op één of andere manier is er iets met die puntjes van de spanningsregelaar (??) die niet doen wat ze moeten doen. Moeten ze op elkaar blijven als ik rijd of juist snel bewegen? Ik weet het eigenlijk niet. Maar daar zit wel het probleem. Hoop niet dat er een nieuwe spanningsregelaar uit Holland moet komen want het is weer eens vrijdag. Zit het weekend er weer tussen.. dus dan neemt het weer eeuwen. Afwachten even.
Het is inmiddels half twee. Ik was nog wel zo blij dat ik om elf uur vertrok, met het idee dat ik misschien Portugal wel zou halen vandaag. Nu haal ik, als het mee zit, slechts Sevilla. En zo niet….. dan zit ik het weekend weer “vast” in Merida (Esp).
Shit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Brrroemmm! Brrroemmm! Brrroemmm!

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 7440

Voorgaande reizen:

01 April 1985 - 05 December 1985

Brrroemmm! Brrroemm! naar Portugal

Landen bezocht: