07 Zondag 7 april - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu 07 Zondag 7 april - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu

07 Zondag 7 april

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

07 April 1985 | Frankrijk, Parijs

7/4/85 – 7de dag
l’Hospitalet (Fr)

Ay Ay, begin de tel kwijt te raken. Eerste Paasdag.
Vanochtend getut, keuken opgeruimd van Bas zijn huis. Kleren gewassen, koffie gezet, administratie bijgehouden, bij Patrice op bezoek geweest en wezen wandelen bij een meer met hem, zijn vrouw en verdere familie. Ga 2de Paasdag bij ze lunchen. Heb eigenlijk geen haast om weg te komen. Toch teveel wind en dat in de Pyreneeën. Nee hoor.
Gisteren tijdens een ritje naar Mimisan (ongeveer 70 km verderop, en alleen om Patrick te zoeken..niet gevonden..) even de uitlaat eraf getrapt. Er bijna even snel weer aan getrapt. Dat wil zeggen, ophang beugeltje direct laten lassen bij een mecanicien. Binnen vijf minuten gepiept. Gaat wel goed zo vind ik, dit soort acties. Boodschappen gedaan en met twee tassen vol met mineraalwater, brood, eieren, vlees, groenten en fruit teruggekeerd naar l’Hospitalet. Inclusief drie gebakjes voor de Pasen!

Zo, het is alweer laat denk ik, slapen maar weer. Altijd bezig, nooit eens rustig. Vanochtend moest ik ook nog hout hakken en aanmaakhoutjes zoeken. Anders kon ik niet koken vanavond. Want het gas is op. Het (mini)campinggasje gebruik ik alleen voor de koffie.

Elf uur alweer. Dormir.. ou quelque chose comme ca..